Het gebruik van website-inhoud is een belangrijke online bedrijfsstrategie om het verkeer te stimuleren en om product-, bedrijfs- of servicebekendheid te genereren en om de online aanwezigheid van een site te verbeteren. Met name de effectiviteit van het creëren van geschreven inhoud zal afhangen van de juiste strategie die wordt gebruikt, ongeacht of het bedrijf online of een fysieke onderneming is.
Inhoudstypen
Tekst: wanneer je een doelgroep aanspreekt met een direct message, blijft het geschreven woord een favoriete optie. Artikelen die de taal, uitdrukkingen, termen en woorden gebruiken die uniek zijn voor een bepaalde branche, niche of markt bepalen automatisch de context en toon van de boodschap. Bij dit soort Contentoo heeft een onberispelijke grammatica de hoogste prioriteit, op de voet gevolgd door de juiste opbouw van zinnen en alinea’s om de aandacht van het publiek te trekken en duidelijke boodschappen over te brengen.
Afbeeldingen: Foto’s, diagrammen, infographics en computergegenereerde afbeeldingen trekken het menselijk oog aan en helpen een boodschap over te brengen door de producten, diensten, concepten en ideeën van een organisatie te illustreren. Dergelijke beeldinhoud moet van hoge kwaliteit zijn qua ontwerp, compositie, kleur en helderheid .
Video’s: het immer populaire gebruik van video op het internet heeft verschillende doelen, van het geven van product- of proceduredemonstraties, het geven van een gezicht aan een bedrijf of product, het geven van lessen over de hele wereld tot het genereren van buzz op sociale netwerkplatforms .
Infographics: Afbeeldingen vergezeld van kleine hoeveelheden tekst die infographics worden genoemd, zijn de nieuwste internet- en mediarage. Infographics zijn een steeds populairdere, visuele manier om informatie, gegevens en soms complexe concepten en berichten door te geven. Door het voor de hand liggende verkooppraatje gemakkelijk te elimineren, kunnen infographics worden gebruikt om het verhaal van een bedrijf op een creatieve en onderhoudende manier effectief te delen.
Standaard originele inhoud kan ook worden gebruikt in andere vormen van inhoud, zoals:
– Microsites
– Witte papieren
– Webinars of webcasts
– Tools voor merkinhoud
– Onderzoeksrapporten
– Traditionele media
– Tijdschriften drukken
– Digitale tijdschriften
– Mobiele inhoud
– Podcasts
– e-boeken
– Nieuwsbrieven afdrukken
Doel van het maken van inhoud
Informatie is de kern van contentcreatie – met betrekking tot wat een organisatie wil delen met haar markt en potentiële klanten. Door het delen van informatie kunnen bedrijven hun naamsbekendheid vergroten, hun klantenbestand vergroten en positieve relaties met hun bestaande klanten ontwikkelen en onderhouden. Inhoud kan ook worden gebruikt voor andere doeleinden, waaronder:
– Betrokkenheid van medewerkers via bedrijfsblogs
– Eenvoudig werven via webpagina’s van de organisatie die zeer representatief zijn voor de visie, richting en doelen van het bedrijf
– Grotere bedrijfsontwikkeling, vooral wanneer dergelijke inhoud tussen bedrijven wordt gedeeld (B2B)
Sleutels tot succesvolle contentcreatie
Identificeer het publiek: om een gepaste en effectieve boodschap te verzenden, moet een bedrijf het publiek correct identificeren aan wie het de informatie levert.
Stijlgids: om een bedrijf over alle merken heen te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat dezelfde boodschap wordt overgebracht via elke methode en elk kanaal dat wordt gebruikt, is contentconsistentie van cruciaal belang. Om consistentie in een bericht te garanderen, moeten stijlelementen worden bepaald voordat het creatieproces begint. Dergelijke elementen zijn onder andere tone of voice, te gebruiken woorden en taalkeuze.
Nieuwe inhoud: net als producten die op een markt worden verkocht, moet online inhoud vers zijn om de aandacht van de doelgroep te trekken en hen aan te moedigen om in de toekomst terug te keren voor meer relevante informatie. Unieke inhoud moet ook inzichtelijk zijn, dus dat het informatie biedt die lezers nuttig zullen vinden en waar ze meer over willen weten. In dit informatietijdperk gaat content niet alleen over wat het bedrijf wil doorgeven, maar ook over wat het publiek of zoekers willen of nodig hebben. Als marketingtool moet content de waarde van het bedrijf, zijn diensten en producten, samen met de niche-autoriteit van het bedrijf, op een informatieve manier overbrengen op de beoogde consument. Eenmaal overtuigd van de waarde van het bedrijf, zal het publiek de volgende stap vinden om een oproep tot actie te volgen om zich veel natuurlijker te voelen.
Voortdurende ontwikkeling: terwijl het consumentengedrag verandert, veranderen ook de marktomstandigheden die gepaard kunnen gaan met nieuwe uitdagingen en toenemende concurrentie. Dit vereist het creëren van nieuwe inhoud om de consument op de hoogte te houden. Degenen die dit soort inhoud maken, moeten ook continu leren door kwaliteitsbronnen van gezaghebbende informatie te onderzoeken die in de nieuwe inhoud kunnen worden gebruikt.